Beste lezer, ik ben Pieter Vervest en ik loop op dit moment stage bij Top Auto’s in Wijchen.
Ik loop deze stage vanuit mijn opleiding manager mobiliteitsbranche om het verkoop/management vak te leren. Ik volg deze opleiding op het Summa Automotive College in Helmond.
Ik ben terecht gekomen bij dit bedrijf nadat ik op de valreep op een vrijdag ben binnen gelopen bij Peter, de eigenaar.
Hier vrolijk ontvangen gezien het tijdstip, hierdoor geen tijd kunnen hebben voor een gesprek helaas maar wel kennis kunnen maken. Vanuit deze korte kennismaking de vraag gekregen mijn gegevens door te mailen met cv en een korte motivatie. Vanuit hier uitgenodigd om voor een kennismaking/sollicitatiegesprek langs te komen bij Roel.
Een paar dagen later op bezoek geweest bij Roel en een heel goed gesprek gehad. De klik was er tussen mij en het bedrijf, en ze konden natuurlijk de extra handjes gebruiken. Ik zou binnen enkele dagen worden teruggebeld door Roel of Peter, echter was dit aan het einde van diezelfde middag al. Ze waren beide zo enthousiast voor een nieuwe stage leerling dat ze er geen zand over hebben laten groeien en mij eigenlijk meteen hebben aangenomen. Dit is natuurlijk heel fijn voor mij als leerling, ik heb een bedrijf en zij hebben een goedkope hulpkracht voor han en span diensten. Alleen is het meer dan simpel gezegd dat, dit is een bedrijf waar je als persoon zowel medewerker als klant er toe doet.
Er word interesse en belangstelling getoond en er wordt geluisterd, en vooral dit laatste is belangrijk voor de klant. Hierdoor heeft de klant een vertrouwd gevoel naar ons toe en voelen wij ons op een beter niveau met de klant verbonden dan alleen als simpele klant. Je leert elkaar net wat beter kennen dan in een groot bedrijf zou zijn, en dat is fijn. Dit geeft een wederzijds vertrouwd gevoel.
En dit is niet alleen bij de aanschaf van de auto of via telefonisch contact, dit is elke keer als wij de klant in ons bedrijf mogen ontvangen. En het leukste is natuurlijk de aflevering, hier maken wij een feestje van voor de klant en natuurlijk een beetje voor ons. Wij hebben weer een tevreden klant aan een prachtige jonge auto geholpen en de klant is tevreden met de auto die bij ons is aangeschaft samen met de service die wij hierbij extra aanbieden. Een goed dekkende wax laag over de auto heen die de lak beschermt tegen vuil en regen. Door dagelijks contact tussen de auto en vuil op de weg slijt de lak va uw auto een beetje af met als gevolg dat de lak dof word en de kleur langzaam vervaagt. Wij brengen bij het afleverpakket een wax laag aan over de auto, deze wax laag zorgt ervoor dat de lak juist nog een extra boost krijgt om de kleur beter te laten zien en de lak van uw auto beter beschermt tegen vuil en regen. Dus het is niet alleen beschermend maar ziet er ook nog eens mooier uit.
En daarbij komt nog dat bij het aflever pakket de klant een onderhoudsbeurt van ons cadeau erbij krijgt. Hierdoor weet de klant zeker dat die het eerste jaar zorgeloos kan rondrijden met de BOVAG garantie, en na het eerste jaar nog steeds zorgeloos kan rondrijden door de service die de klanten bij ons krijgen. Mochten er problemen of onduidelijkheden zijn zorgen wij dat dit voor de klant geregeld word. Mocht er een specifiek verzoek zijn vanuit de klant is dit met overleg bijna altijd wel mogelijk om na te komen.
Dus kortom is het voor mij een geweldig leuk en bewegend bedrijf waar ik een hoop in kan leren, ik klanten kan helpen en met een brede stralende glimlach een auto kan afleveren aan het einde van de rit. Ik kijk nog uit naar de resterende tijd van mijn stage en hoop dat ik hier wellicht langer dan mijn stageperiode kan blijven hangen.
Als u tot hier bent gekomen bedankt voor uw interesse in mij/het bedrijf. Ik sta klaar om u een keer te ontvangen met een lekker kopje koffie en hoop u met alle aandacht een mooie auto te verkopen.
Pieter Vervest
Stagiair Verkoop